Listing 1 - 10 of 4264 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Geen tropenjaren meer, geen 'team no sleep' meer, geen peuterpuberteit of babysits meer... Heerlijk, een zelfstandig kind in huis dat je niet constant moet entertainen, met wie je interessante gesprekken kan voeren en volwassenere dingen mee kan doen... Helaas! Krijg je gepresenteerd: een heerlijk kopje kakelverse hormonen. Met een werkelijk unieke blend: de TIENER.Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat drijft hen? Belangrijke vragen... want dit blijkt allemaal geheel onduidelijk voor hun ouders.Aan de hand van een 50-tal typische doch onbegrijpelijke gedragingen/uitspraken van tieners gaan we op zoek naar antwoorden. Met behulp van experts, uiteraard. Die weten hopelijk meer!Bron: https://www.lannoo.be/nl/ouders-komen-van-mars?utm_campaign=lannoo-bestsellers&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&mpid=wZcaZWcrPWu5Ihs-HZFj9IDQKB9Li6G-RjVbVFEIxS3khuS
Ouderschap --- Ouders --- Puber --- Jongere --- Opvoeding --- Opvoeding. --- opvoeding
Choose an application
Bundel artikelen.
Kinderpsychologie --- Kleuters ; opvoeding --- Onwikkelingspsychologie --- Peuters ; opvoeding --- Zuigelingen ; opvoeding --- Opvoedingsmethoden.
Choose an application
We leven in een post-truth-tijdperk, waarin het onveiligheidsgevoel groeit, de kloof tussen arm en rijk groter dan ooit is en het 'wij-eerst'-denken allesoverheersend lijkt te zijn. Maar laten we ons niet allemaal te makkelijk meeslepen in een collectieve angstpsychose?Wat staat onze kinderen morgen in hemelsnaam te wachten? Veel goeds, aldus Peter Adriaenssens, als we ten minste allemaal onze verantwoordelijkheid nemen om de verharding in onze samenleving tegen te gaan en samen een antwoord zoeken op de uitdagingen van de 21ste eeuw. Omdat leven in complexe tijden helemaal niet negatief hoeft te zijn, integendeel zelfs.
kinderen --- opvoeding --- Opvoeding --- Onderwijs --- Educational sciences
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Boris is lief, hij houdt van spel en modderpoten, kent amper trucjes en heeft geen brevet. Gewoon een domme hond? Luna is superslim, gaat zitten op bevel en weet een koekje naar binnen te happen dat eerst op haar neus balanceert. Geniaal, toch? Misschien. Maar het zou ook kunnen dat Boris in hondentermen slimmer is dan Luna. En Luna, die razendsnel kunstjes leert, zal mogelijk minder goed functioneren in een gezin. Professor Tiny De Keuster is dierenarts-gedragsspecialist, onder meer verbonden aan de Universiteit Gent. In dit boek neemt ze ons beeld van de ideale hond op de korrel. Slim, vriendelijk, speels, niet bang en niet agressief, zo zien wij honden graag. Maar hebben wij het wel zo goed begrepen? Als je weet dat honden een theelepeltje honing kunnen ruiken in een Olympisch zwembad, waarom steken wij dan nog een hand uit om hen te laten wennen aan onze geur? Honden en mensen leven al duizenden jaren samen, maar we spreken niet altijd dezelfde taal. Dit boek is er om beter te leren begrijpen dat iedereen uniek is, ook je huisgenoot. Het gaat over spelen en knuffelen, over opvoeden en trainen, over honden met een hoekje af en over hoe je altijd minstens met twee bent in een relatie.
Choose an application
Drs. H. MenkveldDit studieboek is in de eerste plaats voor studenten die opgeleid worden voor het (ortho)pedagogisch werkveld en het onderwijs. Een tweede druk was nodig omdat de ontwikkelingen in het onderwijs en de transitie in de jeugdzorg en het passend onderwijs en de gevolgen ervan voor de inrichting van het werkveld en de inhoud van de ondersteuning, zoveel veranderingen tot gevolg hebben. Het boek is gericht op de professionalisering van het beroep van jeugdzorgwerker en leerkracht. Waarop komt het aan in deze werksoorten? Op aandacht voor het orthopedagogisch klimaat en het bieden van veiligheid. Verder de scholing van het vermogen tot besluitvorming in complexe situaties, planmatig werken en de bewustheid omtrent zichzelf om zich als een instrument te kunnen inzetten. Kort wordt uiteengezet wat de auteurs verstaan onder een problematische opvoeding, een verzwaarde opvoedingssituatie. De geschiedenis van de orthopedagogiek wordt ingeleid. De orthopedagogiek als wetenschap geeft een goed samenvattend beeld. Het is belangrijk dat dit thema uitvoerig aan de orde komt. Een inleiding op DSM-5 wordt gemist. Prettig leesbaar. Met literatuurlijst. Voor onderwijs op hbo/wo-niveau.© NBD Biblion
Choose an application
Over welke sociale en emotionele uitrusting moeten jongeren beschikken om op een gemotiveerde en constructieve manier aan hun volwassenheid te kunnen beginnen? Het is opmerkelijk dat deze vraag zelden gesteld, laat staan beantwoord wordt,al is het antwoord bepalend voor het handelen van ouders, leerkrachten en andere opvoeders. In deze essaybundel worden in tien bijdragen de volgende vragen centraal gesteld: Heeft de leerkracht wel een taak als opvoeder? Als de Leerkracht een taak als opvoeder heeft, wat houdt deze taak dan in en hoe wordt deze afgebakend ten opzichte van de taak van ouders en opvoeders? zijn leerkrachten en leraren voldoende toegerust om hun rol als opvoeder naar behoren uit te voeren? Zijn scholen als organisaties op deze taak voorbereid? Is het zo dat als scholen beter opvoeden, kinderen zich ook sneller in onder meer cognitief opzicht beter ontwikkelen?
Choose an application
General ethics --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- idealen --- opvoeding
Listing 1 - 10 of 4264 | << page >> |
Sort by
|